Blog

Beleveniscommunicatie

Even tussen de boeken door een stukje. Ik zit inmiddels twee weken met mijn neus in de boeken en gelukkig wordt het weer ook wat minder (nou ja, niet echt gelukkig: ik word heel erg blij van de zon) want dan is het minder moeilijk om binnen te zitten, ideeën en verslagen te tikken en veel te lezen.

Mijn kennis wordt deze vijfde periode verrijkt door onder andere beleveniscommunicatie. Wanneer deze week de iPhone 5 werd gelanceerd moest ik denken aan de oude belevenis van Apple: innovatief, vernieuwend en het stimuleert de gebruiker creatief te zijn. Waar is die beleving gebleven?! Ik heb de vernieuwing en innovativiteit in de artikelen die ik voorbij zag komen niet kunnen ontdekken. Is het dan toch echt waar dat met het overlijden van Steve ook de vernieuwende ideeën zijn verdwenen? Jammer.
Maar goed, desondanks blijf ik heus een trouwe Apple-gebruiker. Ook al geloof ik bij voorbaat ook al niet in de iPad mini: zijn de rollen nu omgedraaid? Voorheen was Apple koploper in het op de markt brengen van nieuwe apparaten maar nu concurrenten een medium-tablet op de markt hebben gebracht gooit Apple er ook gauw een achteraan.

Hoe dan ook, beleveniscommunicatie dus. De beleving die je hebt wanneer je de snackbar binnen stapt of Mac Donald’s. Wanneer je kleding koopt bij de C&A of de H&M. We worden bedolven onder de vele producten die zich onderscheiden door een beleving aan hun merk te hangen. De beleving van een pak Douwe Egberts is anders dan die van Max Havelaar, maar de koffie zal nagenoeg hetzelfde zijn (ik ben geen enorme koffiedrinker maar koffie lijkt me koffie).

Tot zover, ik heb nog wat schoolwerk voor de boeg deze grijze zondag.

Post a comment