Facebookcampagne Ezybidz

Het project

wie
Ezybidz fundraising solutions is een bedrijf in Sydney dat bedrijven assisteert bij fundraising events. Ze leveren items die op een event geveild kunnen worden waarmee het goede doel natuurlijk geld in zamelt.

wat
Deze Facebook campagne moest het aantal likes op Facebook een flinke boost gaan geven. De likes hing al lange tijd rond de driehonderd.

Dit aantal is geboosd op de volgende manier:
1 – men moest de pagina van Ezybidz liken
2 – men kon stemmen op hun favoriete goede doel
3 – het goede doel met de meeste stemmen won een prijs ter waarde van $17.500 welke geveild kon worden op hun eerstvolgende fundraising event

waar
Mensen zijn in eerste instantie benaderd via een EDM, een digitale mailing. Daarnaast is de campagne natuurlijk ook verspreid via social media. Door de mailing is de campagne als een lopend vuurtje rond gegaan en zijn er binnen een maand 630 likes op de pagina van Ezybidz bij gekomen. Wat voor dit MKB bedrijf een hele prestatie was.

  • Facebook campagne

    Our Heroes Need Heroes campagne.

  • Deze mailing is verstuurd naar het klantenbestand van Ezybidz (het bedrijf achter de campagne) ter kennisgeving van de campagne en tegelijk de uitnodiging om te stemmen op een favoriet goed doel.

  • Our Heroes Need Heroes Facebook app

    In deze app kon men zijn of haar stem uitbrengen op een favoriet goed doel.

  • De header die is geplaatst op Facebook tijdens de campagne.

  • Deze afbeelding kon men via de e-mail en/of social media delen om ook anderen te laten stemmen op hun favoriete goede doel.