Blog

Merkbeleving: de vliegende koffiejuffrouw

Hypes komen en gaan, de één is een doorn in het gezicht (ik vergeet nooit de puntschoenen van een jaar of tien geleden, wat een akelig beeld blijft dat toch) de ander een korte uitspatting van creativiteit.

Ik wil het hebben over een nieuwe hype; namelijk het gebruik van drones voor marketing doeleinden en het overbrengen van een merkbeleving.

Het bovenstaande filmpje is een prachtig voorbeeld hoe een merk een verhaal kan vertellen op een manier die voor ons nu nog nieuw is.

Een Braziliaanse t-shirt store heeft mannequins de lucht ingestuurd met unieke outfits inclusief prijskaartjes. Deze vlogen rondom kantoorgebouwen en door de straten onder het mom: ‘als de mensen niet naar je winkel komen, dan breng je de winkel toch naar de mensen’. bron: Dutch Cowboys

Merkbeleving

Merken zijn op hun best wanneer ze hun kernwaarden en beloftes uitdragen in een verhaal. En dat verhaal kan op heel veel manieren worden gecommuniceerd.
Hoewel ik dit filmpje persoonlijk een beetje lang vind, heeft ook Cirque du Soleil op een prachtige manier gebruik gemaakt van drones om men weer even te herinneren aan hun creativiteit:

Naast alleen het creëren van een merkbeleving zijn er ook bedrijven die het combineren met het praktische. Bekijk het filmpje van deze geweldige start-up:

Het bestellen van een kopje koffie is nog niet mogelijk, er wordt voorlopig mee getest in Amsterdam Noord.

Tot slot Disneyland, die drones wil inzetten om de beleving in hun park te verbeteren en te vergroten. Op dit moment mogen ze drones nog niet gaan gebruiken in verband met de veiligheid en privacy in Amerika. Ondanks dat hebben ze grootse plannen om 3D poppen laten bewegen volgens een bepaalde choreografie en er zullen routines worden ingestudeerd zodat figuren op elkaar kunnen inspelen.

Ik geloof dat drones een nieuwe wereld openen wat betreft marketingmogelijkheden. Daarnaast geloof ik dat het een hype is waar elke consument over een paar jaar alle (marketing)mogelijkheden wel van kent.

Post a comment