Merkfocus
Zowel mensen die ik zakelijk tegenkom als theorieën die ik online lees, vertellen me dat ik me moet focussen op één tak van sport, ook binnen de grafische vormgeving.
Want een manusje van alles, dat willen mensen niet. Ze willen iemand waarop ze volledig kunnen vertrouwen als het op iets specifieks aankomt; het laten maken van een logo bijvoorbeeld, of het opzetten van jongerenmarketing.
Er zijn zo talloze bureaus en zelfstandigen die zich hebben gespecialiseerd in één richting zodat klanten hen in die richting volledig kunnen vertrouwen.
Op het moment dat ik pas begon en amper klanten en opdrachten had, had ik geen idee waar ik me in hemelsnaam in kon en wilde ‘specialiseren’. Want elke opdracht die ik überhaupt binnen zou krijgen zou voelen als een soort geschenk uit de hemel!
Inmiddels heb ik een fijne klantenkring opgebouwd (die uiteraard graag groeit) en droom ik stiekem van een leuke ‘specifiek(er)e’ richting welke deze op kan gaan.
Ik heb klanten die gespecialiseerd zijn in voeding, gezondheid en levensmiddelen. Aangezien ik zelf erg gek ben op eten lijkt het me geen probleem als mijn bureau zich specialiseert in eten en gezondheid.
Even leek het me leuk om een blog over voeding te beginnen om daarmee direct te laten zien hoeveel ik van voeding af weet en dit te koppelen aan Sysch, maar ik bedacht me direct twee redenen om dit (op dit moment) zeker niet te doen:
1) er bestaan al een biljoen foodblogs
2) dat betekent een vierde blog bijhouden (hoewel ik het bijhouden van drie blogs ook echt moet gaan herzien: Vatille, Sysch, Yes, I can!)
Op dit moment is er, op I’m a Foodie en Vatille na, in mijn portfolio geen werk te bekijken van mijn meest recente klanten waar de voeding en gezondheid op van toepassing is. Maar meer zichtbare ervaring op dit gebied komt er dus aan!
Enne… zit je zelf in de voeding/bar/restaurant/gezondheid/lekker fit branche en kun je nog wel wat grafisch materiaal gebruiken? Mail me!